ضخامت سنج گویو

نمایندگی ضخامت سنج گویو

نمایندگی ضخامت سنج گویو


نمایندگی دستگاه گویو

نمایندگی دستگاه گویو

 

همانطور که می‌دانید، مهم‌ترین پیش‌نیاز در انجام هر کاری داشتن اطلاعات مناسب از آن است. این امر در مورد خرید دستگاه ضخامت سنج گویو نیز صدق می‌کند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم هر آنچه باید در مورد ضخامت سنج گویو بدانید را مورد بررسی قرار دهیم تا با کمک این نکات بتوانید برای خرید این دستگاه با خیال راحت اقدام نمایید.

دستگاه ضخامت سنج گویو چیست و چه انواعی دارد؟

ضخامت سنج یکی از تجهیزات مهم در اندازه‌گیری ضخامت قطعات است که در حوزه‌ها و صنایع مختلفی کاربرد دارد. از نمونه‌های مکانیکی ضخامت سنج می‌توان به کولیس اشاره کرد. مزیتی که این دستگاه نسبت به کولیس دارد این است که برای استفاده از ابزاری همچون کولیس، نیاز به دسترسی دو طرفه به قطعه دارید که در قطعاتی مانند خودرو امکان‌پذیر نمی‌باشد.

اما ضخامت سنج گویو یک دستگاه دیجیتال است که با استفاده از تکنولوژی و به روش‌های مختلف، می‌تواند ضخامت اجسام و قطعات مختلفی را تنها با داشتن دسترسی به یک سطح آن‌ها و بدون نیاز به تخریب جسم، با دقت بالایی تعیین نماید.

ضخامت سنج نیز مانند دیگر تجهیزات، انواع مختلفی دارد که بر اساس نیازهای کاربر و جهت بهینه‌سازی قیمت خرید، در مدل‌هایی با تنوع بالا ارائه می‌شوند. انواع ابتدایی‌تر آن قابلیت اندازه‌گیری و نمایش ضخامت را دارند، اما نمونه‌های پیشرفته‌تر دارای حافظه بوده و می‌توانند اطلاعات آماری دقیق‌تری از جمله میانگین، انحراف معیار و … را به شما نمایش دهند.

ضخامت سنج را بر اساس تکنولوژی به کار رفته در طراحی و ساخت نیز می‌توان تقسیم‌بندی کرد. ۳ مورد از مهم‌ترین انواع ضخامت سنج عبارتند از:

  • ضخامت سنج التراسونیک
  • ضخامت سنج مغناطیسی
  • ضخامت سنج جریان گردابی

 

نمایندگی ضخامت سنج گویو

نمایندگی ضخامت سنج گویو

بررسی دستگاه ضخامت سنج گویو

دستگاه تشخیص رنگ خودرو یا ضخامت سنج گویو، ساخت شرکت GUOOU بوده و دارای دقت و سرعت فوق‌العاده بالایی نسبت به دیگر دستگاه‌های ضخامت سنج می‌باشد. سرعت بالای این دستگاه، مدت زمان لازم برای انجام کارشناسی کامل و دقیق رنگ خودرو را کاهش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه، امکان استفاده از نرم‌افزار آن جهت اتصال به موبایل است. این نرم افزار توسط موسسه کارشناسان خودرو بعنوان نماینده رسمی شرکت گویو (گواو) ساخته و توسعه داده شده است.

دستگاه ضخامت سنج گویو برای مراکز کارشناسی خودرو و افرادی که به صورت مستمر اقدام به کارشناسی خودرو می‌نمایند، بسیار مناسب می‌باشد. از امکانات خاص آن، می‌توان به امکان اتصال به موبایل از طریق اپلیکیشن، ذخیره تمامی داده‌ها بر روی موبایل و حتی تهیه گزارش در فرمت PDF اشاره کرد.

کاربردهای دستگاه ضخامت سنج گویو

این دستگاه نیز مانند دیگر دستگاه‌های کارشناسی رنگ، می‌تواند با استفاده از تکنولوژی ادی کارنت و مگنتیک اینداکشن، میزان ضخامت رنگ بدنه‌های آهنی و غیرآهنی را در حد میکرون یا هزارم میلی‌متر تشخیص دهد. علاوه بر استفاده‌های متعددی که دستگاه ضخامت سنج گویو در صنایع مختلف دارد، یکی از معمول‌ترین کاربردهای آن، در کارشناسی رنگ بدنه خودرو و اطمینان از فابریک بودن آن می‌باشد. کارشناس رنگ با استفاده از این دستگاه و اندازه‌گیری ضخامت خودرو در مناطق مختلف و همچنین مقایسه این ضخامت‌ها با یکدیگر، می‌تواند تشخیص دهد که آیا بدنه دارای بتونه یا تعویضی می‌باشد یا خیر.

مشخصات عمومی دستگاه‌های تست رنگ گویو عبارتند از:

  • تشخیص تصادفی بودن خودرو از طریق مقایسه نتایج ضخامت سنجی رنگ آن در حد میکرون
  • تشخیص جنس بدنه خودرو به صورت خودکار
  • امکان تعیین ضخامت رنگ اتومبیل بر فلزات آهن و آلومینیوم

از امکانات و ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت سنجی بدنه‌های مختلف آهنی و غیر آهنی
  • سرعت بسیار بالا
  • نمایش ضخامت رنگ بدنه در حد میکرون یا هزارم میلی‌متر با دقت بالا
  • امکان کالیبره کردن دستگاه با استفاده از فویل کالیبراسیون

 

سخن پایانی

دستگاه ضخامت سنج گویو یکی از تجهیزات مهم برای کارشناسان خودرو است که با دقت و سرعت فوق‌العاده بالای خود، زمان لازم جهت انجام کارشناسی دقیق و کامل خودرو را کاهش می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهسوالات تماسارتباط با ما